MSDトラブルシューティング

Posted on November 24th, 2009 by 管理人 KID


Checking The MSD Ignition For Spark
MSDイグニッション点火装置を調べる

MSDのトラブルシューティング 元ネタ  http://www.msdignition.com/1troub1.htm

The following test will determine if your MSD is producing a spark.
下記のテストがあなたのMSDが点火しているかを調べる


White Wire Trigger:
白電線トリガ

If you are using the White wire (points or electronic amplifier) of the MSD to trigger the ignition, follow these steps.
もしあなたがMSDの白電線(ポイントか電気アンプ)を点火トリガに使っているなら、下記のステップに従うこと。

1. Make sure the ignition switch is in the Off position.
イグニッションスイッチがOFFなのを確認する
2. Remove the coil wire from the distributor cap and position the terminal so it is approximately 1/2" from a good ground.
デスビキャップからコイル電線を外し、良好なアースからだいたい1/2インチにターミナルを位置させる。
3. Disconnect the MSD White wire from the distributor points or the ignition amplifier.
MSD白電線をデスビポイントかイングニッションアンプから外す。
4. Turn the ignition to the On position. DO NOT CRANK THE ENGINE.
イグニッションをONにする。 エンジンを回さないこと!
5. Tap the White wire to ground several times. Each time the wire is pulled away from ground a spark should jump from the coil wire to ground. If spark is present, the ignition is working properly.
白電線をアースに数回接触させる。電線をアースから離すたびにスパークがコイルワイヤからグランドに飛ぶはずだ。もしスパークが見られれば、点火装置は正常に働いている。

If there is no spark:
もしスパークが無かったら:

A. Inspect all of the wiring.
   全ての電線を点検する。
B. Substitute another coil and test again. If there is now spark, the coil is at fault.
   代わりのコイルに換えてもう一度テストする。もし、今度は火が飛んだら、コイルが壊れている。
C. If there is still no spark, check to make sure there is 12 volts on the small Red wire from the MSD when the key is in the On position. If 12 volts are not present, find another 12 volt source and repeat the test.
   もし、まだ火が飛ばなかったら、キーがONの時にMSDから出ている小さい赤い線に12Vが来ているかどうかを確かめる。もし、12Vが無かったら、別のところから12Vを供給して再度テストする。
D. After inspecting the test procedures and inspecting all of the wiring, there is still no spark, the Ignition is at fault. See the Warranty and Service Page for Information.
   テストの手順を全て点検して、全ての配線を点検した後に、それでもスパークがなかったら、点火装置が壊れている。保証と修理のページを見て情報を得てください。


Magnetic Pickup Trigger:
マグネットピックアップトリガー:

If you are using the 2-Pin Magnetic Pickup of the MSD to trigger the ignition, follow these steps.
もし あなたが点火トリガに2ピン マグネットピックアップのMSDを使っていたら、下記の手順を試してください。

1. Make sure the ignition switch is in the Off position.
  イグニッションスイッチがOFFのことを確かめる。
2. Remove the coil wire from the distributor cap and position the terminal so it is approximately 1/2" from a good ground.
  デスビキャップからコイル電線を外し、良好なアースからだいたい1/2インチにターミナルを位置させる。
3. Disconnect the MSD Magnetic Pickup connector from the distributor.
  MSDマグネットピックアップコネクターをデスビから外す
4. Turn the ignition to the On position. DO NOT CRANK THE ENGINE.
  イグニッションをONにする。 エンジンを回さないこと!
5. With a small jumper wire, short the Green and Violet magnetic pickup wires together then pull the jumper off. Each time the short is removed a spark should jump If spark is present, the ignition is working properly.
   小さい電線を使い、緑と紫のマグネットピックアップのワイヤを短絡させ、それから短絡させた電線を離す。短絡させた線を離すたびに火花が飛べば、点火装置は正常に働いている。


If there is no spark:
もし火花が飛ばなかったら:

A. Inspect all of the wiring.
   全ての配線を点検する。
B. Substitute another coil and test again. If there is now spark, the coil is at fault.
   他のコイルに換えてサイドテストをする。もし、今回は火花が飛んだらコイルが悪い。
C. If there is still no spark, check to make sure there is 12 volts on the small Red wire from the MSD when the key is in the On position. If 12 volts are not present, find another 12 volt source and repeat the test.
   もし、まだ火が飛ばなかったら、キーがONの時にMSDから出ている小さい赤い線に12Vが来ているかどうかを確かめる。もし、12Vが無かったら、別のところから12Vを供給して再度テストする。
D. After inspecting the test procedures and inspecting all of the wiring, there is still no spark, the Ignition is at fault. See the Warranty and Service Page for Information.
   テストの手順を全て点検して、全ての配線を点検した後に、それでもスパークがなかったら、点火装置が壊れている。保証と修理のページを見て情報を得てください。

Engine Run-On
エンジン ランオン

If your engine continues to run even when the ignition is turned Off you are experiencing engine Run-On. This usually only occurs on older vehicles with an external voltage regulator. Because the MSD receives power directly from the battery, it does not require much current to keep the unit energized. If you are experiencing run-on, it is due to a small amount of voltage going through the charging lamp indicator and feeding the small Red wire even if the key is turned off.
イグニッションを切ってさえもエンジンが回り続けているようなら、あなたはエンジンランオンを体験していることになる。これは通常外付けのボルテージレ ギュレーターを使う古い車両で発生する。なぜならMSDがバッテリーから直接電力を受けていれば、装置を活性化しておくために多くの電流を必要としない。 もしランオンが発生したら、キーがOFFになっているとしてもチャージングランプインジケーターを通り抜けて小さい赤い線に電気を供給している小さい電圧 のせいだ。


Early Ford and GM: To solve the Run-On problem, a Diode is supplied with the MSD in the parts bag. By installing this Diode in-line of the wire that goes to the Charging indicator, the voltage is kept from entering the MSD. The diagram below shows the proper installation for early Ford
and GM vehicles.
初期のフォードとGM: ランオンを解決するために、ダイオードがMSDから小さい部品袋の中に提供されている。このダイオードをチャージングインジケー ターに行く電線の途中に入れることで、その電圧がMSDに入るのを防げる。下記の回路図が初期のフォードとGM車のための正しいインストールを示す。

Note: Diodes are used to allow voltage to flow only one way. Make sure the Diode is installed facing the proper direction.
注意:ダイオードは電圧を一方向にのみ流すために使われる。ダイオードが正しい向きで入っていることを確認しろ。

Ford: Install the Diode inline to the wire going to the #1 terminal.
フォード:ダイオードを1番ターミナルに行く電線に入れる。

GM: Install the Diode in-line to the wire going to terminal #4.
GM: ダイオードを4番ターミナルに行く電線に入れる。

GM 1973 - 1983 with Delcotron Alternators:
GM 1973-1983 デルコトロンオルタネーター

GM Delcotron Alternators use an internal voltage regulator. Install the Diode in-line on the smallest wire exiting the alternator. It is usually a Brown wire.
GM デルコトロンオルタネーターは内臓式ボルテージレギュレーターを使用する。ダイオードをオルタネーターから出る最も小さい電線に入れろ。

Most other applications: On other applications where engine Run-On is experienced, a Resistor can be put in-line to the MSD's small Red wire (See diagram below). This resistor will keep voltage from leaking through to the MSD unit.
他の大部分の適用:エンジンランオンを発生しているほかの大部分の適用では、抵抗をMSDの小さい赤い電線(下の回路図を見よ)に入れるのが良いかもしれない。この抵抗は電圧をMSDユニットに漏れることから防ぐ。












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